arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

اعلام آمادگی چین برای میزبانى نشست «آشتی» میان حماس و فتح  

حسام بدران، از اعضای دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای گفت: « این جنبش با روحیه مثبت و مسئولیت ملی و به هدف تحقق وحدت ملی با این فراخوان برخورد کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: چین روز سه‌شنبه ۲۷ تیر از آمادگی خود برای میزبانی نشست آتی «آشتی میان طرف‌های فلسطینی (حماس و فتح) در پکن خبر داد.

از سویی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، در «دیدار گسترده گروه‌ها» که در پایان هفته جاری در پکن برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

حسام بدران، از اعضای دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای گفت: «این جنبش با روحیه مثبت و مسئولیت ملی و به هدف تحقق وحدت ملی با این فراخوان برخورد کرد.»

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام این که پکن «از همه طرف‌های فلسطینی در راستای دستیابی به آشتی و وحدت از طریق گفتگو و مذاکره، حمایت می‌کند»، افزود که پکن «آماده تامین فرصت‌ها برای تحقق این هدف است.»

به گفته منابع جنبش فتح، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی، ریاست هیئت حماس و محمود العالول، معاون رئیس فتح، ریاست هیئت این جنبش را برعهده خواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که پکن در زمان مناسب، اطلاعات مربوط به این نشست مشترک را منتشر خواهد کرد.

چنددستگی و اختلاف درعرصه فلسطین از زمان کنترل جنبش حماس بر غزه به زور اسلحه در سال ۲۰۰۷، حاکم شد و تلاش‌های بسیار از سوی کشور‌های مختلف برای آشتی میان دو طرف، به جایی نرسید.

با این حال آغاز جنگ غزه از ۷ اکتبر گذشته عملا باعث شد تا فراخوان‌ها برای گفتگو میان حماس و فتح، بار دیگر احیا شود.

وزارت خارجه چین در آن تاریخ ابراز امیدواری کرد که بتواند امور را به سمت «آشتی میان فلسطینی‌ها»، سوق دهد.

نظرات بینندگان